Tuesday, 29 May 2012

barang lama ada harganya

assalamualaikum

siapa kata barang lama tiada harga?
saya wartawan afiq telah menemu ramah beberapa orang penduduk kampung pening lalat tentang hal ini

wartawan : assalamualaikum orang
orang : waalaikumusalam, ape celop?
wartawaan : x celop ape pn...ni nk tny,ape pendapat orang terhadap barang2 lama seperti tin,botol dan surat khabar?
orang : hahaha...kalau aku,buang je la..nk guna buat ape...x kn nk baca surat khabar yang semalam...kalau surat kabar esok nk la aku baca...
wartawan : owh...begitu ye...bagus pndpt orang...kalau saya pn begitu juga..

wartawan : assalamualaikum 
manusia : waalaikumusalam, wartawan ea...?
wartawan : mane tau...hahhaa
manusia : tengok name tag la
wartawan : hahaha...ni nk tny ape pendapat manusia terhadap barang2 lama yang x terpakai
manusia : kalau saya jual...
wartawan : ada harga ke?
manusia : ada la...
1kg surat khabar - 25sen
1kg besi - rm1
1kg tin - 25sen
1kg botol/plastik - 20 sen
x ke untung kalau barang2 tu banyak...3 bulan sekali jual...orang kata ada la duit minum...hahaha dalam rm20 msti dapat...
wartawan : yeke...kalau begitu moh la kita g umh saya tolong packing-packing barang lama...hasil kiita cutting dua...hahaha
manusia : canteekkk

moral - barang-barang terpakai sebenarnya ada kegunaannya walaupn ia nampak da x elok...mana tau barang-barang tu bole datangkan Basil seperti duit dan sikit-sikit lama-lama jadi bukit kalau kumpul...bole pakai ferrari,lamborghini,porsche dan bermacam2 lagi la...

sekian :P

1 comment:

fiQRa said...

lorhhhh.. tau la semalam dia p jual apa benda tah.. hehe, bagus jugak tu awak. saya pun nak jual jugak lah walaupun nilai dia tak banyak. terima kasih mengajar..hahaha