Saturday, 26 November 2011

my first story

assalamualaikum semua blogger terkenal mahupn blogger underdog seperti saya..huhuhu
ni mgkn entry saya yg pertama kot..
maklumlahh sentiasa bz dgn kuliah...

skg bermulalah cuti semesta untuk semesta 5...
sedar x sedar (jgn x sedar langsung ye) da nk msuk semesta 6...
wow...final projek..

akhirnya diberi peluang pada kami untuk perform final projek...
memandangkan saya student mekatronik...
group saya nk perform la projek2 yg berkenaan dgn robot...optimus prime@megatron..
hehehe...jum wt research bersama saya...sudi2 tlg bg idea berkenaan dgn robot...hehehe
ok la kawan2,gerak dlu ye...vroooommmm

apakah???


Buang Anak

Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.




Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.


Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je.


Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid…?


Pak Majid:Hmmmmmmm… Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya…


Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.


Pak Majid: Hmmmm….Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu..


Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid!


Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Abu….Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!


Pak Abu: HEHEHEHEHE….